lördag 7 januari 2012

Sto arrivando

"jag är på väg" är något jag tycker jag fått höra mycket av under mina år här i Italien.
Jag har inte lyckats vänja mig vid Italienarnas förmåga att i princip ALLTID vara försenade. Vissa så klart mer och oftare än andra och vissa inte alls.

Men jag har t.ex en kompis som är kroniskt försenad, hon är i princip värst av alla. Hon är tom med försenad till den lunch hon bjudit in mig och några andra på idag. Vi skulle vara där 13 nu ska vi vara där kl 14 för hon är sen.

Här i Rom, och med den trafik och de dåliga kommunikationer som finns så är det helt förståeligt att man kanske inte kan vara på minuten i tid. Men att komma 1 timme försent (utan någon ursäkt) är för mig obegripligt. Jag kan heller inte komma i från att jag tycker att det är lite respektlöst att låta ens kompisar vänta för att man själv inte orkat ta sig i väg tidigare.

Så idag t.ex som "hämnd" så tänkte jag komma riktigt sent, de får vänta på mig för en gångs skull..
Vi får dock se om jag lyckas med detta.. brukar lyckas vara i tid även om jag planerar att var försenad!

Inga kommentarer: