lördag 21 maj 2011

Lördags shopping i Rom

är jäkligt hårt, så ett tips shoppa inte på en lördag i Rom! I alla fall inte nere på Via del Corso.
Det var packat med folk idag och efter ha kollat i två tre affärer så var jag helt slut. Då jag bor inte allt för långt i från Piazza del Popolo, och därmed Via del Corso så är det mest dit jag går för att kolla lite kläder. Jag har ingen bil eller motorino/moppe så är är Via del Corso också det mest bekväma.
Jag vet att det finns en hel massa andra ställen att shoppa på men jag har bara inte varit där ännu så jag får återkomma så snart jag har vidgat mina vyer lite mer.

Via del Corso kan vi ju börja med då jag ju nämnt den gatan några gånger i dag. Den börjar (eller slutar, vad vet jag) vid Piazza del Popolo och slutar (eller börjar, allt är ju relativt :) ) vid Piazza Venezia. Det finns flera gator, varav den berömda Via dei Condotti var de med lite dyrare smak för kläder kan ta en promenad nerför och besöka alla dyra märkesbutiker, som leder ner till via del Corso.
I detta område, Via del Corso och på tvärgatorna hittar man som sagt allt kommersiellt från H&M och Zara till dyrare märken som Gucci och Prada mfl. Men man ska ju inte glömma att med shoppingen så får man ju också se en hel del kultur, Piazza del Popolo, Piazza Venezia, Piazza di Spagna och man kan även ta en snabb avstickare till Piazza Navona och ta en lunch paus om man vill.



Visa större karta

Inga kommentarer: