lördag 21 maj 2011

Vad ska man hitta på idag??

Lördag och vackert väder. Skulle vilja gå till en park eller sitta i trädgården och sola.
Vaknade tidigt i morse då jag och lägenhetskompisen skaffat en Rut. Har aldrig haft nån som städat upp efter mig förut och måste säga att det känns jäkligt skumt. Jag skulle tom kunna städa efter mig på hotellrum, gillar absolut inte tanken på att nån annan ska städa mitt skit (ursäkta uttrycket). Men då jag (är absolut ingen pedant) har märkt att jag städar mer och noggrannare än min kära lägenhetskompis så får det blir en kompromiss.
Det känns bara så konstigt..
I vilket fall så vet jag att det varit stor debatt i Sverige medans nästan alla jag känner här i Italien har en "donna delle pulizie" som kommer en gång i veckan och städar och stryker. Som sagt jag vet inte om det är min grej men får prova.

Efter denna städning så ska jag i alla fall ge mig ner på stan och kolla i lite affärer och trängas med alla andra tusentals människor som går på stan en lördag, med min kollega och sen gå och kolla på Madonna utställningen som jag nämnt tidigare.

Efter det får vi se vad som händer.


Inga kommentarer: