tisdag 1 november 2011

Även italienarna har skräpmat

Idag var det ju ledig dag och vad gör jag då, jo åker till ett Outlet (som jag skrivit om tidigare här). Jag är helt övertygad om att när jag är uttråkad så spenderar jag pengar vilket är mycket farligt.

I alla fall så åkte jag och en kompis dit på morgonen, sprang runt hela förmiddagen och blev så klart hungriga till lunch varav vi går på en restaurang och för för oss att vi skulle beställa in en "Pollo fritto con verdure".
Nu har jag bott i Italien i 10 år och vet mycket väl att en fritterad kyckling är en bomb, en kalori och mättande bomb, så jag vet inte vad det var som fick mig att beställa denna rätt.
Jag skulle vilja säga att detta är det italienska kökets skräpmat.
Man kan få fritterad kyckling (som nämnt), fritterade grönsaker, fisk, potatis och annat, oftast äts det med sallad och lite citron på.. Riktigt flottigt men säkert inte värre än en Big Mac.
Kan starkt rekommendera fritterad ricotta om ni skulle råka få det nån gång, det var riktigt gott.



Bilden har inget med min mega tallrik jag fick idag, blev så mätt att jag helt kom av mig och glömde att fota underverket.

Inga kommentarer: