tisdag 1 november 2011

Roma Film Festival

Det pågår en film festival just nu i Rom, Festival Internazionale del Film a Roma som skulle vara kul att besöka.
De visar en massa intressanta filmer varav "My week with Marilyn" om Marilyn Monroe, efter att ha tagit mig igenom 2/3 av den bok som filmen är baserad på så känns det som att filmen är ett lättare alternativ än att ta upp var jag slutade och försöka komma in i boken igen.

Jag har dock ännu inte riktigt förstått hur denna film festival går till, jag vet att det varit lite kändisar här och det finns en röd matta. Jag förstår det också som att man mot 25 euro kan se en film.
(Frågan är bara om det är värt det?)

Om ni vill besöka film festivalen så pågår den nu fram till den 4/11 på Auditorium som ligger här:


Visa större karta

Inga kommentarer: