söndag 24 juli 2011

Söndags shopping del 3

Nu ska jag snart sluta skriva om alla shopping center jag varit på..
Denna är den sista (hoppas jag, det kanske finns fler jag inte känner till), var i Castello Romanoidag på detta outlet. Detta är en kedja av outlets som finns lite överallt i Italien och säkerligen även i typ England om man ser till namnet.

Här hittar man allt från Benetton till Hugo Boss och Belstaff m.fl. m.fl.. Man kan köpa parfymer (höll på att köpa en!) och en massa skor (köpte inga!).
Stället är så där typiskt överfullt som bara outlets kan vara även en söndag som denna.
Jag fick frågan om att hänga med av min lägenhets kompis som har moppe och tänkte att det väl kan vara ok då vädret inte var så spännande, visste bara inte att hon skulle spendera 4 timmar där!! Hon skulle ju bara köpa en väska....
Nåja jag hann med alla affärer 2 ggr innan hon blev klar och hann t.o.m käka en riktigt god glass på en bänk och spana in alla söndags shoppade människor.

Det tog ca 40 minuter att åka dit med moppen och jag vet att de har en gratis shuttle buss som går från där jag bor och ut. Så man kan ta sig dit och hem rätt enkelt och man kan göra lite fynd! Köpte en sockersöt lite klänning från Stefanel för bara 20 euro! Den hade kostat min 80% mer innan (eller nått!).. Jordens fynd ju (framför allt när jag ju inte skulle köpa något alls!!!) ...

Dagen avslutades i alla fall med lite grillning i trädgården.






Inga kommentarer: