lördag 17 september 2011

lat - lördag

Jag har verkligen inte gjort någonting alls idag.
Fixade klippning online, har lusläst var enda blogg med lite höst inspiration i klädväg och gick så långt att jag tänkte beställa kläder online...Så lat var jag i dag, men får nog ta mig ner i morron på stan och se vad jag kan hitta, då det ju är söndag så är väl bara de stora kedjorna öppna. Vill nämligen börja ladda inför hösten redan nu, även om det känns konstigt då det fortfarande är runt 28 grader och sol här, så att dra på sig stora tjocktröjor känns lite deprimerande men nödvändligt.. Hösten kommer hit snart med.

Tänkte i alla fall att jag kunde lägga upp lite bilder från min jobbresa till Elba.
Vill verkligen slå ett slag för ön, som är mer än värd ett besök. Det är otroligt vackert och mysigt och åker man nu i september så har alla italienare åkt hem och det är mycket lugnare, det är bara lite tyskar, schweizare och österrikare kvar, så man har ön "för sig själv" - så klart delat med lokalbefolkningen. Men det ger definitivt en mer gemytlig stämning. Italienarna har ju alla sin semester i augusti och trycket på badorterna är riktigt hög, så för den som kan vänta till september med att kommer ner gör helt rätt..Allt är mycket billigare också i september.

Så åk till Elba om ni får chansen, ni kommer inte att ångra er..




Vet ärligt inte varför jag tagit bilder på kullerstenarna

Piombino (ovan) varifrån man kan ta färjan över till Portoferraio (bilden nedan) på Elba


Färjorna över till Elba går väldigt ofta och jag hade inga problem att få plats fast jag köpte biljett för mig och bilen på plats.

2 kommentarer:

fredrik sa...

Ramlad över din blogg på Google när jag sökte info på han som blev arresterad i Sverige pga, en örfil.. Jag flyttade till Rom efter uni 2002 och har bott här sedan dess och jag känner helt igen din historia, kom hit mer eller mindre med samma motiv..

Mvh

Fredrik

Fredrik@kgfl.eu

En blogg från Rom och lite andra ställen sa...

Hej Fredrik.. Kul att du hittat hit! Du har säkert en hel del att berätta om i Rom eftersom du bott här så länge.. hör gärna av dig igen.. känner knappt några svenskar här så det skulle vara kul att höra andra svenskars åsikter och tankar om stan och landet!
hälsningar
Kattis