tisdag 9 augusti 2011

Ett världsligt problem och karriärs byte?

Detta är ett problem som jag tror folk har över hela världen: varför, men varför ska det alltid krångla när man ska ha en del till/ eller t.om bara en dammsugarpåse till dammsugaren?

Jag menar, förut hade jag en dammsugare vars påse inte längre tillverkades! Sen köpte jag en liten sån där fjutt dammsugare som är sladdlös och utan slang , den funkar dock helt ok. Men nu när jag bor med en som inte är jordens största städfreak och som dessutom har 2 håriga katter så är en dammsugare fondamental!
Min lägenhets kompis investerade i en bra dammsugare som inte har en påse, just för skälet ovan nämnt, att de helt plötsligt slutar tillverka just dina dammsugarpåsar.
Tror ni inte att behållaren var dammet sugs upp i har gått sönder efter ca 2 månader, och hör och häpna det finns ingen, men verkligen ingen i hela Rom (3.000.000 + invånare i denna stad) som säljer denna behållare..
Jag har ringt runt hela dan efter en behållare (ja tog mig frivilligt på detta Mission Impossible) och det enda stället som kan tänkas kanske ha den ligger mil från mitt hood och stänger kl. 17.00 alltså då jag fortfarande jobbar..
Känns som att det är lättare och snabbare att bara köpa en ny dammsugare helt enkelt..

Tror jag ska byta yrke och bli dammsugs tillverkare i stället, verkar ju som att det finns en bra business i det..

Dammsugar tillverkare eller rörmokare är nog mitt nya kall.

Inga kommentarer: