onsdag 10 augusti 2011

Google+

Idag fick jag en inbjudan till att joina Google+ och eftersom jag är med i allt vad sociala media heter så var jag så klart nyfiken även på att se vad Google+ har att erbjuda. Skrev in mig, vilket ju var enkelt och när jag gjort det så slog det mig att Google nu har typ full koll på vad jag gör i livet; gmail, blogger, picasa och nu Google+ lite scary är det faktiskt att de säkert kan kolla allt man gör..
Det låter lite "big brother is watching" över det hela, men tanken slog mig bara och jag kom att tänka på att man faktiskt lägger upp stora delar av livet på intenet och på olika sociala medier.
Jag är t.ex. helt fast i Facebook träsket, men förutom att jag är otroligt nyfiken på att veta vad andra gör (vart de checkat in osv) så är det ett sätt för mig som inte bor så nära alla mina vänner att hänga med i deras vardag även på avstånd.
Då jag bott i sverige, Danmark och Florens så är vännerna tyvärr utspridda lite överallt och det är ibland svårt även med alla sociala nätverk att hänga med i vad de gör osv.
Så jag testar även detta Google+, för jag i och för sig inte ett sånt spännande liv så de kan väl få kolla att jag mailar kompisar, skriver här på bloggen och lägger upp fåniga bilder om de nu vill det.



Inga kommentarer: