måndag 8 augusti 2011

Maledette zanzare

Jag har aldrig haft problem med mygg, de gillar inte mig.. så är det bara.

Men banne mig, sen jag flyttade tillbaks till Italien så har de varit på mig konstant.
Det började i våras när jag var hos mina kompisar i Florens (och myggen vaknat till liv igen), vaknade en morgon och hela höger arm och höger sida av ansiktet var täckt av myggbett. Det kliade inte så mycket men det såg ut som jag fått nån riktigt mystisk och smittsam sjukdom.
Sen har det bara fortsatt, går runt och kliar mig som en galning på benen (vid fotknölarna, det enda som troligtvis sticker ut utanför täcket om natten) och funderar starkt på att för första gången i mitt liv spraya ner mig i myggmedel, tro mig har aldrig behövts tidigare..
Sitter just nu ute i godan ro och skriver på min blogg, andas in nån illaluktande rökelse som ska hålla de små liven borta och försöker konstant värja mig från att få benen uppätna av enträgna mygg.

Det jag ville komma fram till och mitt tips för dagen är: köp en jäkligt bra myggspray och förbered er på myggattacker om ni kommer hit till Rom.

SInce i don´t have any pics of mosquitos in my album i had to borrow this photo from

Atomische • Tom Giebel's photostream on flickr.

Inga kommentarer: