lördag 25 juni 2011

Florens

Läste två grejer om min forna hemstad i tidningen i dag:

1) Mona Lisa (vars leende jag tidigare nämnt i bloggen) kommer inte att få komma hem till Florens igen. Louvren har sagt nej till florentinarnas försök att få hem sin Mona Lisa.. Fransmännen säger att tavlan är för skör för att flyttas, jag tror de är rädda att bli av med deras stora dragplåster.

2) Jersey Shore åker hem till Usa.
Den som inte vet vad Jesey Shore är har absolut inte missat någonting. Det är (har faktiskt inte sett det själv så jag ska kanske inte uttala mig) en av de där otroligt ointressanta reality program som de spelar in i Usa. Eftersom att många av dem som var med har italiensk härkomst så fick de för sig att spela in ett avsnitt i Florens (av alla ställen)!? Det var stora diskussioner om detta i Florens men till slut fick de lov att spela in och nu har de som sagt äntligen åkt hem. Ni kan ju tänka er (såg det med egna ögon när jag var i Florens för nån vecka sen) ett gäng utflippade amerikaner med kameror på gatorna i en kultur stad som Florens. Nåja nu är det i alla fall över och frågan är om man i huvudtaget våra se resultatet?


Inga kommentarer: