torsdag 23 juni 2011

Önskelista

Fiat 500 från -70 till salu!


Högst på min önskelista just nu, både födelsedag och julen är dock långt borta, är en gammal Fiat 500!
Rom är ju stort och det är rätt krångligt ibland att ta sig runt utan transportmedel så jag har kommit fram till att det bästa skulle vara en liten Fiat 500 som jag kan kuska runt i.. Bilen är liten och behändig och jag har sett att de som annars är rätt hårdföra förare tar det försiktigt när de ser en Fiat 500, ingen blir sur när en gammal 500:a blockerar trafiken för att de bara kan köra i 50.

Många av mina kompisar berättar att de hade en sån bil i familjen när de var små så det är kanske därför de fortfarande har respekt för bilen. Har också hört att man endast betalar 50 euro om året i försäkring om man är med i en Fiat 500 klubb. Bilen som sig att köpa ligger runt 2000 - 4000 euro om man vill ha en som är helt och välskött, kan man mecka (vilket jag definitivt inte kan) så kan man nog hitta en för mindre.
Har funderat på en sen jag flyttade hit till Rom och i dag hittade jag en parkerad på gatan nära var jag bor med en till salulapp på. Så om bilen är kvar när jag kommer tillbaks från semestern så ska jag ringa och se vad de säger!
Så kanske det blir som i den där filmen med Audrey Hepurn, Prinsessa på vift fast istället för en vespa så blir det en Fiat 500 istället.. och visserligen även utan en snygging som Gregory Peck..

Inga kommentarer: