fredag 20 januari 2012

Torno a Surriento

Idag har jag ledigt från jobbet, jag har ju bara 1 vecka kvar på kontoret här i Rom och har redan lämnat ifrån mig en massa av mitt jobb till hon som tar över mitt jobb, så jag har haft rätt svårt att motivera mig till att gå dit de senaste dagarna.

Vaknade av att det regnade i morse men sen klarnade det upp och jag fixade lite med packning och släpade sen ett 10 kg paket till posten (inte bra för min stackars onda rygg). Jag tänkte länge strunta i att skicka t.ex böcker men sen är jag en liten samlare när det gäller just böcker och även om de är lästa pocket allihop så kunde jag inte skiljas från dem, så jag packade ner dem också. 10 kg med snigelposten (dvs. den mest ekonomiska man kan hitta) gick på 35 euro. Inte så farligt, hur långt tid och om paketet kommer fram återstår att se.

Då vädret senare under dagen blev riktigt fint så bestämde jag mig för att ta en tur runt stan, jag åker till Sorrento i kväll för ett bröllop i morgon och kommer därför att vara borta hela helgen. Så jag passade på att se mig omkring i ett folktomt (så folktomt Rom kan bli) och rätt varmt Rom.

Åt lite på ett sött lunchställe och drack ett glas vin, bara så där, för att jag är ledig liksom.

Nu sitter jag här och kollar på lägenheter i Sthlm och ska packa för helgen sen tar jag tåget söderöver.
Lovar att ta lite bilder, kanske blir det nån paparazzi bild på den omtalade Kaptenen då han bor i Metà di Sorrento bredvid Sorrento och var in väninna bor..

(skojar bara .. skulle aldrig falla mig in att göra nåt sånt)

Här får ni Pavarottis version av den låten "Torna a Surriento" en hyllning till det vackra Sorrento.

Inga kommentarer: