lördag 10 december 2011

Via Settembrini- mitt nya stammis ställe

Har ni vägarna förbi området Prati och Piazza Mazzini så har jag i dagarna upptäckt ett (för mig) nytt ställe, en riktigt mysig bar som heter Via Settembrini, som gatan den ligger på.
Jag hade gått förbi några gånger tidigare men aldrig gått in och när vi var där i torsdags så blev jag så kär i stället att vi beslutade oss för att gå dit i går igen.

Det är ett stort ställe med bar/restaurang/ cafè och sittplatser både utomhus och inomhus. Det var inte så mycket folk just de två kvällar vi var där men kan tänka mig att det är mer folk under de varmare månaderna på året, plus att denna helg ju var en "ponte" dvs. ledig på torsdagen och många tog säkert ledigt på fredagen för att åka iväg på lång helg så det var säkert mindre folk ute även p.g.a det.

Detta ska absolut bli mitt stammis ställe tills jag åker.


Posted by Picasa


Posted by Picasa


Posted by Picasa



Visa större karta

Inga kommentarer: