söndag 27 november 2011

Godaste tiramisu'n i stan

Det säga att man inte upplevt Rom på riktigt om man inte ätit en Tiramisu på Pompi.
Pompi ligger i kvarteret San Giovanni / Re di Roma och är omåttligt populärt för deras tiramisu som sägs vara den godaste i stan.
Vi gick dit i går kväll efter en middag på en kinarestaurang i närheten och för 3,5 euro får man en bit tiramisu i en kartong som man får äta stående (om man inte vill ha ett bord, men i går runt midnatt var det väntelista till borden!) ute på gatan.
Tyvärr så var jag så mätt efter att ha smällt i mig en massa ris och wokade grönsaker under middagen att jag inte riktigt kunde njuta av denna traditionella Italienska dessert, men om man bortser från detta så var Tiramisun jättegod.
Man kan få det i traditionell smak (choklad och kaffe) eller i jordgubb, pistage eller banan och nutella smak.





Tirsamisu - betyder tira mi su (dra mig upp, eller pigga upp mig) då kaffet man har i desserten och kakon ska ha den effekten.

Pompi ligger på Via Albalonga 7 - metro A till Re di Roma.


Visa större karta

Inga kommentarer: