torsdag 13 oktober 2011

Parmigiana

Jag är inte så jättenöjd över att bo ihop med någon igen. Jag delade under många år lägenhet med andra och för något år sen fick jag nog och har sen dess alltid bott i egen lägenhet och kunnat göra som jag själv vill.
Men då jag valde att flytta tillbaks till Italien och till Rom så var det bara att bita i det sura äpplet och inse att för tillfället så måste jag dela lägenhet om jag vill bo något centralt och inte spendera all min vakna tid på något icke fungerande transportmedel.

Sammanboendet fungerar väl så där, det går upp och det går ner, jag kommer på ett personligt plan väldigt bra överens med tjejen jag delar lägenhet, men på städplanet så är det värre.
Hon städar ju inte som jag vill (vilket är svårt att hitta någon som gör, därav ett gott skäl till att inte dela lägenhet)!
Vi hade, efter många om och men, kommit fram till att skaffa en städ dam så vi slapp irritationen som kunde uppstå när den ena inte städade som och när den andra ville. Städ damen sa i går upp sig, så vi står kvar på ruta ett och jag känner mig mer och mer irriterad och trött på att behöva dela lägenhet.

Men så igår kväll så kom jag hem och min lägenhets kompis har lagat en Parmigiana, som jag älskar!
La parmigiana består i stora drag av aubergine/melanzane , mozzarella och tomatsås som man sen sätter in i ugnen i typ en kvart och det blir en super god rätt.

Efter att ha fått denna goda rätt serverad så vände allt och det känns inte längre så dumt att ha en lägenhetskompis i alla fall..

Inga kommentarer: