torsdag 20 oktober 2011

nubifragio= lite regn och mycket kaos

I natt så vaknade jag av att det regnade och åskade som fasen, men inte mer än vad jag varit med om tidigare i mina dagar. det var absolut ingen syndaflod som kom. Visst det öste ner men regnet varade i ca 6 timmar, no more no less.
Det blev absolut kaos i Rom, översvämningar på gatorna, stopp i trafiken, inställda tåg och tunnelbana, en död och många kämpade för sina liv för att komma fram till jobbet. Vissa av mina kollegor kom fram (dyblöta) runt kl. 11 andra kl. 13 och några kom inte fram alls.
Själv så klappade jag mig på axeln för mitt smarta beslut att bo nära jobbet och slippa pendla.
Kom t.o.m till jobbet fortare än vanligt idag då bussen kom i tid och det var konstigt nog ingen trafik.

Kaoset uppstod då tydligen Roms komun inte tömt avloppen den senaste tiden, så ni kan ju tänka er vad det var för vatten som flöt omkring.. blä

Så här såg det ut i dag:



pictures from lareppublica.it

1 kommentar:

Mia sa...

Oj vad det regnar!