lördag 22 oktober 2011

Lista

Mamma kommer om någon vecka på besök och jag har redan börjat skriva en vad-hon -ska -köpa-med-från-Sverige-lista:

- Godis
- mer godis
- ett par nya Converse (har kommit på att man kan köpa dem för 5-600 på t.ex. Ellos, här kostar de bra mycket mer)
- böcker
- godis

sen kan jag liksom inte komma på något mer.. Kan det verkligen vara så att jag inte saknar saker från Sverige längre?
Jag har kanske blivit lite av-svenskad (existerar ens ordet?) efter alla år utomlands?

Ska fundera vidare, något mer måste jag ju kunna komma på..



2 kommentarer:

Boel i Oz sa...

Dill o graslok chips o ostbagar? Jag tycker om o lasa svenska tidningar sa hade nog bett om det. Och Marsansas pulver (sa gott till paj!)

En blogg från Rom och lite andra ställen sa...

jaa.. chips är inte en dum ide eftersom IKEA slutat sälja det med :(
vaniljsås är inte heller helt fel.. äppelpaj eller blåbärspaj är ju riktigt gott..
Kom på att jag kanske skulle "beställa" lite Nyponsoppa, det är ju aldrig fel när det blir kallt och mörkt..en liten C vitamin boost..
tack för tipsen! och ha en bra söndag! :)