torsdag 29 september 2011

hoppas, hoppas

Italien är ju som många kanske vet ett rätt komplicerat land, de har komplicerade lagar, komplicerad president och komplicerade banker.
Fram till för ca. 5 år sen så fanns det ingen möjlighet att göra en vanlig hederlig bank överföring till ett annat EU land (Sverige och mitt älskade CSN) om man inte gick till banken (öppettider ca. 8.30- 13.00 och från 14.30 - 16.00 mån-fre) och tog ut pengar för att sedan ge dem till den bankanställde som sedan gjorde en överföring.
Det har hittills alltid gått bra med alla betalningar och annat, jag har haft lite duster med mina olika banker, det har varit lite skakigt med problem längst vägen, men i det stora hela har det gått relativt smort.

I förrigår fick jag ett brev från min bank om att mitt kontor/filial ska stängas och de skulle automatiskt flytta mitt konto till ett annat kontor om jag själv inte valde ett. Då det finns ett kontor nära mitt jobb så valde jag så klart det, då det är mer lättillgängligt för mig och nu har de startat processen med överföringen från ena kontoret till det andra..

Jag är jätte nervös...

Frågade killen på det nya kontoret säkert 5-6 ggr om jag kunde behålla samma bankkort/internet/IBAN osv osv då jag banne mig inte kan lita på att detta ska gå smort.
Någonting kommer att gå fel.

Jag vet det och jag kommer att få springa till banken på varje lunchrast för att reda ut problemen..

Jag är bombsäker..

Kalla mig negativ eller kalla mig förutseende, någonting kommer att komma upp..

Inga kommentarer: