måndag 1 augusti 2011

Sommaren är kort

Idag är det redan den 1:a agusti!!
Det känns som att sommaren inte ens börjat och om typ en månad är den redan slut!
Hjälp!!

Vad hände med alla varma sommar kvällar då jag skulle hitta på massor med skoj, upptäcka stan och bara njuta av att det är varmt!?
Har alltså en månad på mig att göra allt jag ville göra ...

.. problemet är bara att jag inte riktigt vet exakt vad det är jag vill göra.
Har ju faktiskt hunnit gjort en hel del, körde t.o. m en Vacanze Romane (en Prinsessa på vift) i äkta Audrey Hepburn stil i lördags, något jag velat gör sen jag kom hit..
Synd bara att jag åkte bakpå min lägenhets kompis (tjej, inte en snygg Gregory Peck) sprillans nya moppe (ingen fin gammal Vespa) och vi passerade Phanteon och inte Colosseum. Nåja fick en liten känsla i af.

Men jag vill ju åka till havet, sola och slappa..Softa runt på kvällarna bekymmersfritt.. Istället så slår det mig nu att jag i en månads tid ska vara kvar här i stan och bara jobba.. kvällarna går super fort och inte är jag så där aktiv som jag tänkt mig..plus att jag nu fått ångest för att jag inte skrivit in mig på gymmet och det har gått över en månad sen jag gick sist men gymmet närmast mig är sååå dyrt att det känns som ett rån att skriva in sig där igen..

Inte heller har jag lyckats få min lägenhetskompis att sälja sin systemkamera, skulle ju bli en riktig fotoexpert och ta en massa bilder till bloggen!

Jag har en månad till på mig (och lite till) att göra vad det nu är jag vill göra..

Inga kommentarer: