söndag 31 juli 2011

Impazienti

Jag har noterat sen jag flyttade hit till Rom att folk här är jäkligt otåliga.
Jag är själv rätt stressad och blir lätt irriterad när saker inte går så snabbt som det borde. Men romarna tar priset!
Jag vet inte hur många gånger jag får säga till nån otålig romare som försöker smita förbi i kön.
Som jag tidigare nämnt så är jag 1.76 lång och därmed längre än medel romaren och borde därför inte vara svår att missa i en kö, framför allt inte när det bara är jag som står framför i kön och likväl så försöker alltid någon smita förbi..
Men hur mycket tjänar de egentligen på att tränga sig??

Idag så vaknade jag sent, har slappat och solat i trädgården, fick nu på eftermiddagen lite ångest över slappheten och bestämde mig för att gå en rakt promenad uppför Monte Mario som ligger här bakom mitt hus, på vägen hem ville jag köpa en glass eller granita från L'Angolo del Gelato (som jag tidigare skrivit om här). Går min promenad och på vägen hem så ska jag köpa mig en glass, det är kö så jag ställer mig snällt (som alla andra) i kön och väntar på min tur. Jag var sist men när jag kommer fram till disken så är det en karl bakom mig som så klart när en dam bakom disken blir ledig slänger fram sina pengar och är på väg att säga vad han vill ha...Men HALLÅ??? ser folk kanske dåligt? Jag vet inte hur han kunde ha missat mig eller sket han helt enkelt i att jag stod där??
Jag vet faktiskt inte, men jag sa så klart till. Vägrar ta sånt här numera, kanske om det hände en gång ibland så skulle jag inte göra så mycket väsen av det , jag skulle heller inte skriva ett inlägg om det. Men tyvärr händer det HELA tiden och det är stört irriterande.
Nästa gång det händer så ska jag faktiskt fråga personen vad de tjänar på att tränga sig, 2 minuter av deras dyrbara tid (som uppenbarligen är dyrbarare än min)???
Ska bli intressant att se vad de svarar..


Inga kommentarer: