torsdag 4 augusti 2011

Shakespeare in Rome

Då var det dags igen för lite kultur.. Något som ju aldrig skadar, fast denna gång blev jag verkligen medsläpad av mina kollegor.

Vi var och såg En midsommarnatts dröm av Shakespeare på Globe Theatre i Villa Borghese i går. Jättemysigt, jättefin teater i trä under bar himmel.
Enda problemet i det hela var att min kollega inte talat om att för att sitta på första bänk (golv) så skulle man ha med sig en kudde, för man sitter just direkt på golvet.. Något som kan bli liiiite hårt om man har en benig bakdel.
Men då det efter en timme eller så började regna så smet vi upp till läktaren som var under tak och satt på stolar i stället.
I alla fall så var det en kul och intressant upplevelse och jag hade aldrig sett just denna pjäs av Shakespeare (har inte sett många alls ska jag erkänna). Allt var välgjort, kostymerna, sammansättnigen av esemblet och atmosfären.

Att teatern ligger i en av Roms finaste parker är ju heller inte helt fel, ska skriva mer om Villa Borghese när jag får min kamera och kan fota lite till inlägget.


Visa större karta



Tyvärr fick man inte fota under föreställningen, försökte smyg fota men det blev inge bra..

Inga kommentarer: