lördag 13 augusti 2011

Ferragosto

Så var det Ferragosto, alla har lämnat stan och jag är kvar här i värmen.. Denna helg ska gå till att städa, ja jag vet, inte det mest roliga man kan göra, men som jag tidigare nämnt så bor jag ju inte med en som gillar att städa så lägenheten behöver en uppfräschning. Inte hittar vi en som kan komma och städa heller då lägenhetskompisen skrämt iväg 2 stycken redan och nu är alla på semester. På onsdag kommer nämligen min kompis från Sverige hit på besök och vill ju helst inte att hon ska få en chock av hur det ser ut i denna lägenhet..

Igår var jag och åt nere vid Tevere floden (de har ju en del lokaler lägst med floden som jag tidigare skrivit om här ) men den här gången var vi nere under Castel Sant' Angelo var de har en hel del schyssta barer och några restauranger. Vi hamnade på en pizzeria var de dessvärre hade live musik vilket inte var nån direkt höjdare men pizzan var ok (när denna sommar är över så är det slut med pizzor och äta ute, då blir det endast gym och nyttig mat).
Bredvid pizzerian så hade de ett Tango ställe, vilket var rätt kul, jag har nog aldrig riktigt sett en hel tango dans, det var mest lite äldre som dansade och ett par var jätteduktiga. T.om jag som inte fattar mig på tango såg att de måste varit proffs. Tango är nog inte riktigt min grej men det var kul att kolla på en stund, försökte också smygfotota det duktiga paret men det gick som vanligt så där.




Här var vi :

Google maps upptäckte jag precis, kallar Castel Sant' Angelo för Ängelsborgen, vilket i o ch för sig är korrekt översatt men låter skumt


Visa större karta

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul läsning om min gamla hemstad, jag förstår att du trivs!