måndag 18 juli 2011

no beach

Det blev ingen strand i går. Hade väl kunnat tänka mig det i och för sig (med tanke på hur segt det gått med planeringen om vart vi skulle åkt).
Men gick med en kompis till en pool istället Piscina delle rose, som ligger i området Eur här i Rom.
Det kostar lite att gå in men det var rent och snyggt och man fick solstolar och parasoll på köpet (dock fanns det inte till alla så det var först till kvarn principen) det fanns mycket plats och man kunde en gång i timmen vara med på ett 20 minuters vatten gymnastik pass om man kände för det, men det var inget jag gav mig in på..

Pris: 16 euro per pers för en hel dag eller 14 för en halvdag (ingen större skillnad i pris direkt).
Enda problemet är att badmössa (!??) är obligatoriskt. Detta är inte ett nytt fenomen för mig, har hört att de vill att man ska ha det på andra ställen i Italien, med detta var första gången jag verkligen behövt ha på mig en!

snyggt va?? notera även att badmössan kommer från just Piscina delle Rose!





Inga kommentarer: