lördag 16 juli 2011

strand problem

Finns det något bättre än en eftermiddags tupplur i värmen?? Tror inte det.. eller jag det skulle väl vara en eftermiddags tupplur på stranden då i sånt fall..

Vi har heller ännu inte kommit fram till vilken strand vi ska åka till i morgon. Tydligen var de stränder jag skrev om häromdan inte att rekommendera, sorry för det.
Man ska alltså inte åka till Ostia eller Fregene om man ska till något decent ställe här i närheten (tydligen är vattnet inte ok).
Tur att jag har så många och bra arbetskompisar som vet vart man ska, jag har ju aldrig bott i det här området förr så allt är fortfarande rätt nytt. Fråga mig något om Toscana och jag kan svara på det mesta, men regimen Lazio som Rom ligger i är jag fortfarande rätt okunnig om.
De ställen som tydligen har godkända stränder är: Santa Marinella, Terracina, Sperlonga, och ev. en tur till ön Ponza, till alla dessa ställen behöver man dock en bil eller minst 2 dagar, dvs. övernattning på plats.

I alla fall så har jag i dag gjort allt man ska göra, handla, städa och sovit så nu ska jag ut träffa
några kompisar göra något kul, vad det nu kan bli..

ciao

Inga kommentarer: