tisdag 12 juli 2011

Fa caldo...

Klockan är närmare midnatt men det är så himla varmt (klagar absolut icke) att det är svårt att sova, så jag tänkte jag skulle skriva lite här i stället.
Det enda man kan göra för att hålla sig lite sval i dessa dagar är att hålla sig inomhus var det finns AC. Jag är helt emot AC generellt men nu måste jag säga att det fyller sin funktion. Så för att inte smälla bort (och tro´t eller ej men mina italienska kollegor gnäller mer än mig på värmen, och då är de födda här!) så åkte jag och några tjejer från jobbet till en köpcentrum som ligger en bit utanför centrum.
Inte för att shoppa men för att hålla oss svala (nån som tror på det?)

Jag är hemskt ledsen att jag på shopping biten inte än varit runt och kollat mer alternativa ställen att tipsa om, men sakta men säkert så tänkte jag komma till det med.
I alla fall så valde vi shopping centret idag av den enkla anledningen att det är inomhus, dvs. ingen sol och de håller en normal temperatur så man kan tänka klart när man ska spendera sina surt förvärvade pengar.

Jag vet någon hemma i Sverige som säkert tycker att jag redan spenderat tillräckligt med pengar på kläder denna månad (personen börjar på m och slutar på amma) och jag kan meddela att jag inte köpte något. För som vanligt i dessa shopping center så hittar man det gamla vanliga, dvs. Zara, Benetton, Sisley osv. Visserligen finns här det största H&M i stan men annars så var det rätt många av de stora kedjorna samt några lite mindre.

Rean som just nu pågår även här nere kan som vanligt vara rätt lönsam om man har tid och tålamod att leta efter fynd, annars tycker jag att som många gånger så hittar man några klädesplagg de dragit fram från magasinet (förr förra årets kollektion) som i år inte känns så aktuella.
Men som sagt var man kan ha tur.

Shopping centret vi vari heter Euroma 2 och ligger i området Eur. Det är enormt stort och man kan ta sig dit med tunnelbana B, stopp: Eur-Fermi sen buss.

Inga kommentarer: