onsdag 15 juni 2011

Skum vecka

Tror jag är i behov av semester (snart är det dags dock, den 26:e bär det av hem till Svedala i 2 veckor) allt är segt och det har länge varit trist på jobbfronten och utanför jobbet.

Bara för det så händer det också en massa skumma och olustiga saker.
I går såg vi en olycka precis utanför jobbet, en kille på motorcykel som blev påkörd av en Merca. Killen på motorcykeln reste sig direkt upp (vilken man tydligen inte ska göra i fall man fått nån hjärnskada) ambulansen kom och tog killen så vi får väl hoppas att det gått bra.
Det är alltid läskigt att se, men det som gjorde mig rätt förbannad på mig själv var att jag såg olyckan och gjorde inget, dvs. när det hänt och killen var nere på marken så tog det ett tag (kanske var det bara några sekunder men det kändes längre) innan nån reagerade, visst man blir väl paff och chockad, men jag gjorde absolut inget. De flesta som gick förbi och som såg olyckan bara stannade och tittade, till slut så gick två män fram och kollade hur det var med killen men annars var det inte många som reagerade.
Ok jag vet att alla inte kan rusa fram men nån mer borde reagerat! JAG borde reagerat, istället hoppades jag bara att nån annan skulle gå fram.
Hemsk känsla och jag är väldigt irriterad på mig själv för detta, skäms för det.

Sen har jag råkat ut för skumma män på tunnelbanan (och jag som aldrig åker tunnelbana ens), en jäkligt arg granne som är sur för att jag steriliserat hennes katt (till mitt försvar så har jag observerat katten i 4 månader, hon är alltid hos oss, har inget halsband och veterinären sa att hon är smal och har djur i öronen och för långa klor) så jag har kommit fram till att grannen är en kattsamlare och att jag räddat Rom från att invaderas av ytterligare en kull med kattungar som ingen ändå vill ha!
Nå ja damen kommer nog över det och katten har det bra vilket är det viktigaste..
Sist men inte minst så när jag gick hem i dag så såg jag en kille ge en annan kille en fet rak höger rakt i tinningen!
Stannade dock inte kvar för att se följetongen.

Får se om det händer något i morgon också, ska skriva upp mig på en kurs i första hjälpen för att friska upp minnet lite..


Inga kommentarer: