fredag 3 juni 2011

Versilia och Follonica

Det blev inget italienskt nationaldags firande för mig, inte ens som åskådare. Jag pallade helt enkelt inte att ta mig någonstans i förrgår, låg och slö kollade en tv serie som fått mig helt fast Game of Thrones. Har aldrig varit nån fantasy fanatiker men detta är HBO när de är som bäst, så jag beslutade mig sent på eftermiddagen att helt enkelt inte gå ut alls.
Det har varit en ganska seg vecka, mycket att göra på jobbet men inte så mycket roligt på gång i privatlivet.
Jag ska åka på jobbresa på måndag, ska åka runt i en hel vecka, själv..
Finns inget tråkigare än att vara ensam är man är ute och reser så där, frukost, lunch , middag helt ensam. Men å andra sidan får jag se en hel del och möter en massa olika människor. På måndag åker jag alltså till Follonica i södra Toscana och sen 3 dar till Marina di Massa som ligger i norra Toscana, också det längst kusten.
Marina di Massa ligger precis vid ett område, kan man kanske kalla det, som heter Versilia och som består av Forte dei Marmi, Marina di Pietrassanta och Viareggio som väl är den mest kända.. Versilia är rätt hippt, i alla fall Forte dei Marmi, mycket fint folk, schysta barer och klubbar och lyxiga hotell osv.
Viareggio är väl lite mer folkligt, det är också den strand som man lättast tar sig till med tåg från Florens, så när jag bodde där så åkte vi dit några gånger men det är för mycket folk och inga direkt fina stränder, för överexploaterat enl. mig.

Nu ska jag ju jobba men funderar starkt på att ta med bikinin, kanske man hinner ta ett dopp?





Visa större karta



Follonica


Visa större karta

Inga kommentarer: