lördag 4 juni 2011

ahlgrens bilar, cider och äppelkaka


28 grader och strålande sol, och jag och min lägenhets kompis spenderade HELA dan på IKEA.. Fy fan, roligare kan man ju ha det. Men köpte lite grejer som jag behövde, och en hel del jag absolut inte behövde, men är det inte alltid så när man åker till den där blå gula byggnaden??
Det roligaste med att åka till Ikea utomlands är att jag känner mig hemma. Svenska grejer med svenska namn och framför allt svensk mat.
Shoppade som vanligt loss i den svenska matbutiken, fastän sortimentet enligt mig kunde vara lite större (skulle helst ha en hel Ica butik därinne), och åt gladeligen en laxtallrik till lunch i restaurangen och till efterrätt en Daim tårta såklart..
Eftersom ingen av oss har bil men min lägenhets kompis har en moppe, modell större, så lassade vi på allt vi köpt på moppen inkl mig bakpå och åkte 20 minuter hem. Vi måste ha varit en syn, grejer överallt, hägnades från moppen, hade vi varit i Sverige hade vi garanterat fått böter men här var det ingen som brydde sig, förutom lite roade blickar från bilisterna.
Så efter att ha kommit hem och packat upp så var det jäkligt gott med en kall cider för att coola ner och till det så blev det Ahlgrens bilar och en påse lantchips, bättre middag än så kan man ju leta efter.
Nu ska jag sätta upp gardiner..

Inga kommentarer: