måndag 25 april 2011

Nybörjare

Hej,
detta är första gången jag skriver en blogg, ska bli spännande att se hur det kommer att gå detta.
Jag vet inte om jag kommer att kunna vara så konstant i mitt skrivande men ska försöka i alla fall. Iden till den här bloggen fick jag imorse då det i dag är "pasquetta" eller påskdagen i dag här i Italien, jag är ledig och ALLT är stängt. Dessutom så regnar det och jag hade ingen lust att gå ur sängen så jag började googla lite olika bloggar om Rom för att se om nån annan svesnsk hade skrivit nått skoj om sitt liv här i den Italienska huvudstaden. Men jag hittade ingen blogg, bara lite turistbloggar med foton från olika kända monument som man så klart ska besöka under sitt första, och även andra besök i staden. Så jag tänkte jag skulle ge mig in i bloggvärlden och skirva lite om mitt liv här och hur saker och ting fungerar i detta stövelland.

Inga kommentarer: