tisdag 28 februari 2012

värembölja

Läser i tidningarna att Italien har värmebölja, temperaturskillnader på 20 grader. Varmaste och kallaste februari någonsin osv osv..
Det enda jag läser är: "värmebölja" + "20 grader" = jag är inte där men här var det är iskallt och snö om vartannat och jag har hunnit förfrysa både tår, fingrar och näsa på den här månaden.

När jag fortsätter att läsa tidningen så inser jag att det enda jag verkligen inte saknar med Italien är den Italienska politiken som jag turligt nog inte behöver höra om mer.
Berlusconi.... vem är det??? Svenska politiker är ju som små fromma lamm i jämförelse.

1 kommentar:

Julia sa...

Hej! Jag har precis fått veta att jag skall spendera hösten i Rom för en utbytestermin vid ett universitet där. Då det verkar som du har bra koll på staden så undrar jag om jag får ställa lite praktiska frågor angående boende, områden och sådant. Har du tid, lust och möjlighet får du gärna dra iväg ett mail till mig på karner.julia@gmail.com så svarar jag med mina frågor. Tack! /Julia