lördag 14 januari 2012

Italienska tomater


Jag vet inte vad som hände i dag, kanske har jag fått förhöjd smakkänsla för en dag, men jag var till marknaden för sista gången imorse. Ville köpa lite grönsaker och därmed även tomater, gick till ett stånd där killen hade en massa olika varianter på tomater och jag skulle precis till att ta några när han frågar o jag var intresserad av några godare. Ja, svarade jag och han böjer sig ner och tar fram en låda med körsbärstomater som han har undanstoppade , de här är ännu godare säger han och ser ut som att han höll på att sälja mig något väldigt speciellt och typ olagligt. 4 € euro kilot kostade de men jag tog ett halvt kilo och när jag kom hem så gjorde jag mig genast en sallad till lunch.
Har aldrig ätit så goda körsbärs tomater i hela mitt 30 åriga liv!

De var en fröjd för smaklökarna och jag undrar nu, antigen har killen på marknaden gjort något specifikt med dessa tomater, eller så har jag helt enkelt haft så otur att jag aldrig tidigare stött på tomater så goda, eller så har mina smaklökar utvecklats under natten. Till och med gurkan i salladen var godare än vanligt!

Kanske jag ska testa att äta något som jag aldrig tidigare gillat idag bara för att se om det var extra goda tomater eller inte..

Inga kommentarer: