lördag 15 oktober 2011

olyckor och frysta ärtor

När jag gick ner till marknaden idag för den obligatoriska lördags handlingen så såg jag tre moppar på marken.
De hade väl tvärnitat vid rödljus och kört in i varandra. Jag ser inte så jätte ofta olyckor som tur är, men blir lika illa berörd varje gång. Speciellt när det gäller moppedister, de är så oskyddade (i en bil är man ju i alla fall inne i en plåt konstruktion som ju ska skydda lite) och de kör oftast fort och våghalsigt när de kryssar igenom trafiken.
Denna gång verkar det ha gått bra för jag tror den som orsakade olyckan bara gled in i de andra som välte. Men även om de inte fick några större skador så är det läskigt att höra ljudet av smällen och se dem på marken.

Själv så råkade jag också ut för en mindre olycka hemma, reste mig upp utan att tänka då jag stoppade undan min inhandlade mat och smällde huvudet rakt in i kanten på skåpet ovan...
Så himla klantigt och det enda jag kom på att kyla av med var en påse frysta ärtor som jag nu sitter och trycker mot huvudet och hoppas att jag inte får en bula.


Inga kommentarer: