söndag 30 oktober 2011

Halloween ponte


Min tråkperiod fortsätter, hände inget kul alls denna månad, skönt att den nu är över..
I dag har jag städat hel dagen. Städdamen vi hade sa upp sig så nu är vi tillbaks på ruta 1 igen och jag måste spendera hela dagen med att städa.
Roligare söndag kan man ju ha.. I och för sig så blev det en rätt grundlig städning för att mamma kommer på fredag, måste ju visa att man bor i ett rent och städat hem (vilket jag ju vanligtvis inte tycker jag gör, därav städdam så vi slipper bråka om just detta). Efter ca 5 timmars städande så ser det nu helt ok ut här hemma så nu ska jag göra mig i ordning för en kväll ute.

Det är ju allahelgona på måndag (eller är det tisdag?) det är i alla fall helgdag här på tisdag och många håller ledigt i morgon också då det blir en lång helg (en "ponte" betyder bro, något som Italienarna älskar.. sin bro-ledighet alltså)
Som vanligt så kom jag på lite sent att det var ledigt och glömde ta ledigt för att kunna hitta på nått.
Men en Halloween fest blir det nog i alla fall i morgon kväll efter att jag skrivit in mig på gymmet, har slappat alltför länge nu..

Ciao

Inga kommentarer: