tisdag 18 oktober 2011

Begravning och möte

I morgon blir en sorglig dag. Ska på begravning i Latina strax utanför Rom på eftermiddagen.
En kollegas pappa gick bort i går i Alzheimers och några av oss från kontoret åker dit för att vara med på begravningen.
För det är så man gör här.
Jag känner inte tjejen speciellt väl, vi umgås inte utanför jobbet men vi började jobbet samtidigt och har känt varandra i ett år nu och så fort de fick höra att hennes pappa dött på kontoret så ordnades en transfer till begravningen och den som vill får följa med.
Jag vet inte om det är vanligt att det ordnas på detta sätt men det känns rätt att vi åker.

Dessutom så ska jag på morgonen ha ett möte med min chef och jag hatar sådana möten, dessa utvecklingssamtal man ska ha i tid och otid. Trodde jag skulle slippa ha fler fram till i jul men så fick jag "kallelse" i dag till att ha en i morgon.
Jag föredrar att få en tand utdragen utan bedövning, se en 5 timmars opera eller se på färg som torkar istället för att gå på utvecklings samtal.
Ska skriva 3 av mina svagheter och 3 av mina starka sidor.. ok det var ju lätt första gången man skrev om dem, andra gången likaså, 3e började mitt påhitt att sina och nu står det still.. Kan man skriva samma varje gång?

Hoppar gärna över morgondagen.

Ingen roliga dag på något sätt alltså.

Inga kommentarer: