måndag 3 oktober 2011

Bar/klubb häng

Denna helg har jag varit ute och provat på lite night life här i stan. Har äntligen sett 2 nya barer/klubbar, vilket jag behövde.. Känner ofta att jag och mina kompisar hamnar på samma gamla ställen och det kan ju bli lite trist i slutändan.

Första stället: Shari Vari tidigare en annan lokal och nu i ny öppnad regim... Vi var på öppningen av stället och det var stelt. Lokalen är stor och det finns dans golv och allt är som sagt nytt och fräscht men folket som var där var väldigt snobbiga och stämningen var därför rätt tryckt, kanske det kom igång lite senare under kvällen men vi stannade inte för att kolla.
Shari Vari ligger inte långt från Phanteon och det kostar inget att gå in men en apretivo kostar 10 (+ 5 euro om man vill få äta några få pizza bitar).
Jag vill inte vara allt för dömande så jag säger bara att det kanske kommer i gång och blir bra när de kommit i gång lite.

Shari Vari ligger på Via di Torre Argentina 78


Ställe nr 2: OS Club. Här hittade vi en fin ny röd Ferrari utanför, så det är den typen av folk som hänger här.
Schysst utomhusområde, ok musik, och som sagt även här så hittade vi många lite mer stela typer som mest ville visa upp sig.
Stämningen här var ändå bra mycket bättre än ställe nr 1 och även om jag har lite svårt för alltför snobbiga ställen så är jag inte helt främmande för dem. Synd bara att jag inte visste om detta ställe innan sommaren, hade varit ett perfekt ställe att hänga på under ljumma kvällar.
Och när man tar sig ner från kullen var klubben ligger så hamnar man rakt på Colosseum..

Apropå ljummet väder så är det banne mig fantastiskt..! Det är den 3:e Oktober och jag går i t-shirt fortfarande..Älskar det!

Här ligger OS club:




Visa större karta

Inga kommentarer: