lördag 24 september 2011

Cecina t/r

...är slut, finita.. dödstrött.

Mässor är inte min grej... Konverserade så mycket att jag fick ont i halsen, hade (dum som jag är) nya skor som trots dubbelt lager med skoskavsplåster gav mig sådana skoskav att jag kommer att få gå i fipp flops den närmsta månaden, sprang in i min gamla chef som dock sa att jag var välkommen tillbaks om jag nån gång skulle vilja (alltid trevligt med lite uppmuntran), var på middag och fick lov att snacka ännu mer med olika människor när jag egentligen bara ville till hotellet och sova.. Intensivt men rätt intressant..

Det enda vettiga jag kommit fram till under dessa 2 dagar är att man kan säker på att aldrig lita på Trenitalia.

Tåget var 2 timmar försenat på vägen upp och "bara" en halvtimme på vägen ner.. Men vad gör det när 2,5 timme av ens liv slängs bort på ett illaluktande, överfullt skitit tåg utan toalett (ur funktion) ..?
Tilläggas ska också att man endast kan be om återbetalning på biljetter efter 20 dagar i detta land och då bara om tåget varit mer än 61 minuter försenat (vilket det sällan är, då de får 62 minuter till att bli 60 bara för att slippa betala).

Den enda stund jag fick sitta ner var när jag fick vänta i en timme i Campiglia Marittima på Intercity tåget till Rom.
Här får ni en fin bild av Campiglia Marittimas station och dess kaffè var jag hamnade i en livlig (de var livliga, jag hummade bara lite och nickade ibland) diskussion med kaffè ägaren och hans fru om hur dåligt Italien går för tillfället.
Som vanligt har alla åsikter om politiker och deras göranden men inget händer, allt är ju som det alltid har varit.


Posted by Picasa
Så här spännande kan det vara på stationen i Campiglia Marittima en fredag runt 15.00 tiden..

Inga kommentarer: