söndag 14 augusti 2011

Skön söndags morgon

Vaknade 07.00 för att följa med min lägenhetskompis till ridskolan var hon tar lektioner.
Hon har frågat mig flera gången om jag vill följa med på en provridning och i morse blev det äntligen av. Jag red i ridskola när jag var liten och slutade när jag var ca 14-15 och började tycka det var coolt med killar och moppar i stället för att hänga i stallet.
Så det var väl en så där 15 år sen jag satt på en häst (ok, mer.. ca 17 år sen.. tiden går för fort) men det är ju som det sägs, har man en gång lärt sig så glömmer man aldrig. Visst, vissa grejer måste absolut förfinas men det kändes helt naturligt att sitta där på hästen igen.
Ridskolan är också fin, rent och fräscht, många privata hästar och det syntes att hästarna har det super bra där, vilket är viktigt.

Nu blir det nog till poolen och sola, om det är öppet dvs. Just nu ska man vara glad om ens affären är öppen, allt är ju som sagt stängt.


Inga kommentarer: