torsdag 25 augusti 2011

...problem

Jag jobbar som Account Manager på ett multinationellt företag.
Som Account Manager på detta multinationella företag så ska man tydligen vara en hejare på excel.... något som jag inte är..

Sa mycket uppriktigt på intervjuven att jag har gått kurs i skolan i excel (för en si så där 14 år sen, eller mer) men utelämnade det lilla faktum att jag avskyr (!) excel...
Det blir nämligen aldrig som jag vill, excel styr mig och gör som den vill och inte tvärtom, att jag tar kommandot och ger den i uppgift att skapa ett fint linjärt diagram av 33 veckors tillväxt i % !
Jag kan bara inte få till det och nu har jag lite smått panik då jag på måndag ska presentera en del uppsjö av grafer för min chef...

Det kanske finns en sida www.hurfanskaparjagettdiagramiexcelavprocentsatser.se??


Inga kommentarer: