söndag 10 juli 2011

Jag är inte rädd, jag kan flyga

Det borde vara förbjudet att flyga kl. 06.05 på morgonen och därmed behöva stiga upp kl. 03.15 för att komma med planet, speciellt efter att ha somnat kl. 01.30 ca..
Det borde också vara förbjudet att sno någon annans sittplats på planet kl. 06.05, speciellt när det är fönsterplatsen man snott (men ok, gillar egentligen bäst korridor då jag alltid måste upp och kissa).
Det borde vara förbjudet att släppa ombord folk som inte kan vara utan mobilen på i 3 ynka timmar (när man ändå är uppe i luften, kan man ens ta emot samtal på 10.000 meters höjd?? ska ringa mobil operatörerna och höra efter) när jag hört att mobiler kan orsaka störningar och därmed risk för flyg krascher.
Det borde vara absolut omöjligt att luta tillbaks sätena när man har en längre person bakom sig, och sen ha mage att bli sur för att den långa personen bakom råkar stöta i stolsryggen i samband med positions byte!
Det borde också vara förbjudet att råka ut för rejäla luft gropar, men det är det ju så klart lite svårare att göra någonting åt..

Nu är jag dock framme och dricker min 4:e kaffe för dagen, kanske bättre att sova en stund än att bälja i mig litervis med kaffe då jag ju ändå inte tänkt att göra någonting vettigt i dag.

Ett tips till alla första gångs besökare är att kolla med taxi chauffören hur mycket han ska ha för att ta er in till stan (hotellet eller Termini).
Innanför de gamla murarna borde det vara ett fast pris på 40-45 euro, de är snabba som fasen på att lura en annars. Men det gäller ju överallt, som turist ska man ju alltid se upp lite extra så man inte åker på att betala 3 gånger så mycket som en inföding.

Vill bara tillägga att trots rubriken så är jag inte flyg rädd, bara jag har en bra bok att läsa så är jag nöjd och glad.

Inga kommentarer: