måndag 13 juni 2011

Min jobbresa i bilder Follonica - Marina di Massa

Jag hade e riktigt otur under min andra halva av min jobbresa, var från onsdagen till fredagen i Marina di Massa med omnejd (Forte dei Marmi och Pietrasanta, tog även en avstickare och hälsade på en gammal arbetskompis i Carrara) oh där regnade det så klart hela tiden så gråa regn bilder blir det igen. Måste säga att Marina di Massa är rätt fint, eller det är ju en klassisk badort med hotell uppradade längst huvudgatan/strandvägen men helt ok för att spendera några dagar på stranden. Det finns inget direkt centrum dock bara en del affärer lite utspridda här och var och några banker och restauranger. Men som sagt är man där så kan man lätt ta en utflykt (går även båtar) till det populära Le Cinque Terre och även ta sig inåt landet i det lite mer outforskade Lunigiana eller till t.ex. Lucca eller Florens.
Forte dei Marmi/Pietrasanta/Lido di Camaiore (Versilia) är ju som sagt väldigt posh och många fina bilar och människor såg jag men Marina di Massa som är praktiskt taget i hopsatt med Forte dei Marmi är mer för "normalt folk".
Alla dessa badorter ligger längst en väg som går längst med hela kust remsan från Viareggio till Marina di Carrara


Visa större karta

och jag tror den fortsätter in i Ligurien, men så långt kom inte jag..

Inga kommentarer: