torsdag 5 maj 2011

Resor

I mitt jobb reser jag rätt ofta runt i Italien och i nästa vecka bär det av igen. Jag ska åka till Grosseto och därifrån åka till Orbetello, Albinia, Talamone och Castiglione della Pescaia som är badorter längst ner i södra Toscana. Detta är ett området i den del av Toscana som kallas Maremma (och som de från Florens gärna driver med, ofta i ganska grova ordalag så jag ska inte upprepa dem här) och som jag kan tänka mig är rätt okänd för de flesta svenskar som ju allt som oftast drar sig lite längre norröver längst Toscanas kust.
Denna del av Toscana ska vara jättefin, framförallt den halvö var orterna Porto Ercole och Porto Santo Stefano ligger. Jag har som sagt var aldrig varit där själv så det ska bli kul att se hur det är. Berättar mer om det sen när jag kommer tillbaks.
Innan dess så ska jag åka till Viterbo på söndag överdan, en kollega fyller år och hon ville fira sin födelsedag där. Viterbo ligger ca 1 timme i tåg från Rom och det finns varma källor där som man kan njuta av, så innan jobbresan så blir det att slappa i varma källor vilket passar perfekt nu då vädret äntligen börjar bli bra..

Inga kommentarer: