onsdag 25 maj 2011

....

Det har inte hänt nånting alls de senaste dagarna. Vissa dagar/veckor är ju bara för intetsägande, man går till jobbet, går hem och går och lägger sig.

Så bara för det så tänkte jag skriva om en läskig sak, eller i alla fall jag tycker det är läskigt.
Alla ni som gillar/sympatiserar med Berlusconi kan sluta läsa här.
Läste i de italienska tidningarna i förrgår att Berlusconi, Italiens president och ägare av ungeför all media i detta land, visades i en intervju i princip alla stora Tv kanaler samtidigt den 20:e maj i år! Alla kanaler utom de enda 2 som öppet står emot Berlusconi, La7 och Tg3, visade alltså en 17 minuter lång interjuv med presidenten av detta land, samtidigt. Jag tycker att det är upprörande,jag menar det är ju hjärntvätt på högsta nivå och detta är bara ytterligare ett bevis på att han håller på att bli en envåldshärskare.
Lite till Berlusconi fakta: har hört att de har skjutit upp rättsfallet med B och Ruby (som sägs ha haft sex med Ruby då 17 år), men det var väl bara väntat av en man som lyckas slippa att bli åtalad för de brott han står anklagad för.. Jag menar varför skulle en president behöva gå till rätten?? Jag menar vilket land (i Europa) har en sittande president som är anklagad för brott..??
Nåja, slut diskuterat politik, jag har ju ändå gett upp på att försöka hänga med. Skulle väldigt gärna vilja men vet inte vart jag skulle börja, de har ju så många politiker och partier.




Inga kommentarer: